افتتاح خانه حمایتی سالمندان گلشن در مشهد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، خانه حمایتی سالمندان گلشن در دومین روز از هفته بهزیستی با حضور معاون توانخبشی بهزیستی خراسان رضوی و مدیر بهزیستی شهرستان مشهد افتتاح گردید.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: خانه حمایتی سالمندان گلشن، هشتمین خانه‌ای است که با این کارکرد در استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود. ﻫﺪف ﻏﺎﻳﻲ در اﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻣﺸﺎرﻛﺖ در اﻧﺠﺎم اﻣﻮر ﺷﺨﺼﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺣﺲ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ پذﻳﺮی ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺳﻦ، ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪی و اﻣﻜﺎن زﻧﺪگی ﻣﺴﺘﻘﻞافراد ، حفظ ابعاد شخصیتی آنان نظیر اعتماد به نفس، کاهش وابستگی به دیگران، استقلال عاطفی و رشد شخصیت اجتماعی ﻣﻲ‌ﺑﺎﺷﺪ .

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: این خانه درواقع نوعی محل اقامت است که برای افراد سالمند تسهیلات اقامتی مانند اتاق، وعده‏های غذائی، خدمات لباسشویی، نظافت و ... را فراهم می‏سازد. این خانه ها دارای شرایطی مشابه محیط خانواده بوده و به ساکنان آن امکان برخورداری از تعاملات طبیعی اجتماعی را می‏دهد. ظرفیت هر خانه حداکثر 10 نفر می باشد. سالمندان در این گونه خانه‏ها علاوه بر برخورداری از امکان نگهداری، از خدمات مراکز روزانه توانبخشی، درمانی و توانبخشی خارج از خانه نیز بهره مند می‏گردند.

کد خبر 112719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد